ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ



WORKSHOPS - ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

Christopher BAKA | «Κρουστά: Όλα ή ένα; Το δίλημμα της εξειδίκευσης των σπουδαστών κρουστών οργάνων» (ατομικό)

·         Στόχοι:

Ø  Προσέγγιση της φιλοσοφίας εξειδίκευσης στα κρουστά όργανα.

Ø  Εμβάθυνση στη μουσική βιβλιογραφία, στην τεχνική και στο παίξιμο του οργάνου προσωπικής προτίμησης.


·         Μπορούν να λάβουν μέρος μαθητές του τμήματος κλασικών κρουστών όλων των ωδείων, από τα εξής επίπεδα:
Ø  Κατωτέρα
Ø  Μέση
Ø  Ανωτέρα

·         Το πρόγραμμα των μαθημάτων θα είναι προσαρμοσμένο ανάλογα με το επίπεδο και τις προσωπικές προτιμήσεις των μαθητών, στο όργανο ή τα όργανα επιλογής τους.

Christopher BAKA | «Drumming και μουσικότητα» (ατομικό)

·         Στόχοι:

Ø  Παρουσίαση της μουσικότητας ως του σημαντικότερου στοιχείου της μουσικής ταυτότητας για έναν σύγχρονο μουσικό.

Ø  Παρουσίαση της καλλιτεχνικής προσέγγισης στο παίξιμο των drums.


·         Μπορούν να λάβουν μέρος μαθητές του τμήματος drums από όλα τα ωδεία και αυτοδίδακτοι μουσικοί που ασχολούνται με τα drums.

·         Bάση των μαθημάτων θα είναι η μοντέρνα μέθοδος μουσικής εκπαίδευσης – “Play Along”.

·         Το πρόγραμμα των μαθημάτων θα είναι προσαρμοσμένο ανάλογα με το επίπεδο και τις προσωπικές μουσικές προτιμήσεις των μαθητών.

Christopher BAKA | «Μουσική και Θέατρο: μουσικοθεατρικό εργαστήρι για μουσικούς» (ομαδικό)

·         Στόχοι:

Ø  Το χτίσιμο μιας διαφορετικής σχέσης του μουσικού με τη μουσική, μέσω της αλληλεξάρτησης μουσικής και θεάτρου.

Ø  Η ανάπτυξη της μουσικής φαντασίας, της δημιουργικότητας και των δυνατοτήτων ελεύθερου αυτοσχεδιασμού.

·         Μπορούν να λάβουν μέρος ενεργοί μαθητές από όλα τα τμήματα των μουσικών οργάνων και το τμήμα της μονωδίας, οι οποίοι θα δουλεύουν σε ομάδα έως και 10 ατόμων. Σε περίπτωση μεγαλύτερης ζήτησης, θα δημιουργηθούν περισσότερες ομάδες.

·         Βάση των μαθημάτων του εργαστηρίου είναι η «αντισυμβατική» προσέγγιση της μουσικής και των μουσικών οργάνων, κάτι που οδηγεί στην ανακάλυψη νέων δυνατοτήτων μουσικής δημιουργίας. Βασικό εργαλείο για την πραγματοποίηση των στόχων του εργαστηρίου είναι το παιχνίδι με τους ήχους σε μορφή απεριόριστου μουσικού αυτοσχεδιασμού.

·         Θέματα του εργαστηρίου:
Ø  Διερεύνηση των πηγών του ήχου των μουσικών οργάνων.
Ø  Μουσική εικόνα των συναισθημάτων.
Ø  Μουσική περιγραφή εικόνας.

·         Το φινάλε περιλαμβάνει μια μουσικοθεατρική παράσταση σε μορφή Performance.
·         Τα μαθήματα θα γίνονται σε μία τρίωρη πρόβα επί τρεις μέρες. Την τέταρτη μέρα θα πραγματοποιηθεί γενική πρόβα και παράσταση.

Christopher BAKA | «Symphonic Rock Orchestra» & «Swing Connection Band» (ομαδικά)
1.      SYMPHONIC ROCK ORCHESTRA

·         Δημιουργία ορχηστρικού συνόλου που συνδυάζει τον ήχο της κλασικής ορχήστρας με αυτόν του ροκ συγκροτήματος, με στόχο την ερμηνεία δημοφιλών έργων της κλασικής μουσικής με μοντέρνες ενορχηστρώσεις.

·         Στην ορχήστρα μπορούν να λάβουν μέρος ενεργοί μαθητές από τμήματα όλων των οργάνων, εκτός κλασικής κιθάρας και παραδοσιακών οργάνων.

·         Προβλεπόμενο πρόγραμμα:
Ø  Eine kleine Nachtmusik (Rondo) - Wolfgang Amadeus Mozart
Ø  Moonlight Sonata - Ludwig van Beethoven
Ø  Badinerie - Johann Sebastian Bach
Ø  Adagio in G minor [Tomaso Albinoni]
Ø  William Tell Overture - Gioachino Rossini
Ø  Bolero - Maurice Ravel
Ø  Radetzky March - Johann Strauss

·         Ο αριθμός των έργων που θα παρουσιαστούν στη συναυλία θα εξαρτηθεί από το βαθμό ετοιμότητας.
·         Η διδασκαλία των έργων θα γίνεται σε μία δίωρη πρόβα καθημερινά επί τέσσερεις μέρες. Την πέμπτη μέρα θα πραγματοποιηθεί γενική πρόβα και συναυλία.

·         Η συμμετοχή στην ορχήστρα πρέπει να δηλωθεί εγκαίρως, ώστε να προσαρμοστούν οι ενορχηστρώσεις των μουσικών έργων. Οι πάρτες και τα MP3 για μελέτη θα είναι διαθέσιμα μέσω της ιστοσελίδας της Ακαδημίας, ή μπορούν να αποσταλούν στους ενδιαφερόμενους και ηλεκτρονικά.

2.      SWING CONNECTION BAND

·         Δημιουργία ορχηστρικού συνόλου τύπου Jazz Big Band, με στόχο την ερμηνεία γνωστών κομματιών της εποχής των 50s & 60s σε στυλ κλασικού swing.

·         Στην Big Band μπορούν να λάβουν μέρος ενεργοί μαθητές από τμήματα όλων των οργάνων, εκτός κλασικής κιθάρας και παραδοσιακών οργάνων.

·         Προβλεπόμενο πρόγραμμα:
Ø  Satin Doll - Billy Strayhorn & Johnny Mercer
Ø  Red Roses - Sid Tepper & Roy C. Bennett
Ø  In The Mood - Glenn Miller
Ø  Bandstand Boogie - Charles Albertine
Ø  Sh-Boom - James Keyes & Claude & Carl Feaster & Floyd F.
Ø  Penny Lane - John Lennon & Paul McCartney
Ø  I Want To Hold Your Hand - John Lennon & Paul McCartney
Ø  Got To Get You Into My Life - John Lennon & Paul McCartney
Ø  Bad, Bad Leroy Brown - Jim Croce
Ø  You Light Up My Life - Joseph Brooks

·         Ο αριθμός των έργων που θα παρουσιαστούν στη συναυλία θα εξαρτηθεί από το βαθμό ετοιμότητας.
·         Η διδασκαλία των έργων θα γίνεται σε μία δίωρη πρόβα καθημερινά επί τέσσερεις μέρες. Την πέμπτη μέρα θα πραγματοποιηθεί γενική πρόβα και συναυλία.

Η συμμετοχή στην Big Band πρέπει να δηλωθεί εγκαίρως, ώστε να προσαρμοστούν οι ενορχηστρώσεις των μουσικών έργων. Οι πάρτες και τα MP3 για μελέτη θα είναι διαθέσιμα μέσω της ιστοσελίδας της Ακαδημίας, ή μπορούν να αποσταλούν στους ενδιαφερόμενους και ηλεκτρονικά.

Milen PANAYOTOV | «Ετεροφωνία: Από Αρχαία Μουσική Υφή σε Σύγχρονο Εργαλείο Σύνθεσης» (ένα πενταήμερο εργαστήρι για συνθέτες, μουσικολόγους, και κάθε ενδιαφερόμενο)
Τι είναι η ετεροφωνία; Είναι ένα είδος υφής, μια τεχνική – ή και τα δύο; Ή μήπως είναι κάτι άγνωστο; Επειδή δεν αποτελεί τυπικό θέμα για τη Δυτική Κλασική Μουσική, οι (Δυτικοί) συγγραφείς εγχειριδίων μουσικής θεωρίας δεν της έχουν δώσει ιδιαίτερη προσοχή. Μας λένε ότι η ετεροφωνία υπήρξε μόνο στις μεσαιωνικές φόρμες λειτουργικού μέλους και εξαφανίστηκε μετά τη Σχολή της Notre Dame. Θεωρείται μορφή μη συνειδητής πολυφωνίας και παρουσιάζεται ως το μεταβατικό στάδιο ανάμεσα στη μονωδία (μονοφωνία) και τη γνήσια πολυφωνία.
Στην πραγματικότητα, η ετεροφωνία συναντάται ακόμη και στη μουσική του Beethoven (Missa Solemnis). Επανεμφανίζεται στα έργα πολλών συνθετών του 20ου αιώνα, οι οποίοι αναζητούσαν νέα στυλ εκτός του Ρομαντισμού και της Avant-Garde. Ορισμένοι από αυτούς, που ήταν γνωστοί για το ενδιαφέρον τους σε εξωδυτικές μουσικές παραδόσεις, είναι οι Stravinsky, Enescu, Messiaen, Ligeti, Zygmunt Krauze, Mark Kopytman.
Μολονότι μπορεί κάποιος εύκολα να διδαχτεί δωδεκαφθογγική σειραϊκή, αλεατορική, μικροχρωματική, σονοριστική, μινιμαλιστική και πολλές άλλες τεχνικές σύνθεσης, οι αρχές της ετεροφωνίας αγνοούνται ευρέως από το ακαδημαϊκό μουσικό σύστημα. Εγώ, παραδείγματος χάρη, έπρεπε να ταξιδέψω στο Ισραήλ για να τις μάθω.
Το εργαστήριο αποτελείται από τρία μέρη:
1)      Σύντομη ιστορική-γεωγραφική επισκόπηση της ετεροφωνίας και των ειδών της
2)      Εισαγωγή στις βασικές αρχές της ετεροφωνικής υφής, συμπεριλαμβανομένων παραδειγμάτων από σύγχρονες συνθέσεις
3)      Ετεροφωνικές ασκήσεις – οι συμμετέχοντες θα γράψουν σύντομα ετεροφωνικά κομμάτια με τελικό στόχο να τα παρουσιάσουν, βοηθώντας ο ένας τον άλλον στη δημιουργική διαδικασία. Επομένως, όσοι μπορούν ας φέρουν και το όργανό τους.

Paola ZANNONI | «Εργαστήριο Jazz Εγχόρδων»
Το εργαστήριο προσφέρει μία αρχική προσέγγιση στον αυτοσχεδιασμό και την τζαζ με το τσέλο και άλλα έγχορδα όργανα.
Θα γίνει μία εισαγωγή στη χρήση συγχορδιών και στις πιο απλές μορφές, όπως η μπλουζ και συγκεκριμένες πτυχές της τροπικής τζαζ, καθώς και στη διαφορετική χρήση του οργάνου (βηματικό μπάσο, συγχορδίες κτλ).
Στο τέλος του εργαστηρίου θα παρουσιαστούν ορισμένες διασκευές γνωστών έργων της τζαζ και της μπλουζ για σύνολο εγχόρδων.

Δημήτρης ΛΕΟΝΤΖΑΚΟΣ | «Ο προσανατολισμός του πνευστού σώματος: γλώσσα και άρθρωση στο κλαρινέτο»

Δημήτρης ΛΕΟΝΤΖΑΚΟΣ | «Τι σημαίνει να είσαι μόνος σήμερα: έργα για σόλο κλαρινέτο των Messiaen, Denisov, Boulez, Stockhausen, Carter, Berio, Donatoni και Sciarrino»

Μαρία Εμμα ΜΕΛΙΓΚΟΠΟΥΛΟΥ | Σεμινάριο Διεύθυνσης Χορωδίας
Το σεμινάριο απευθύνεται σε διευθυντές παιδικών, νεανικών, σχολικών χορωδιών, σε διευθυντές χορωδιών Ωδείων, Δήμων, Συλλόγων κ.λπ., καθώς και σε σπουδαστές διεύθυνσης χορωδίας Ωδείων ή Πανεπιστημίων.

Στόχος του είναι μια λεπτομερής παρουσίαση του θεωρητικού και μουσικοπαιδαγωγικού μέρους της χορωδιακής πράξης, που αφορά τη μεθοδολογία της διδασκαλίας της χορωδίας, καθώς και του πρακτικού μέρους που αφορά την κινησιολογία, τη φωνητική προθέρμανση και το τραγούδι.

Το σεμινάριο διαρθρώνεται σε δύο ενότητες:

Α) Παιδαγωγική – Διδακτική της χορωδίας:
  • Τυπικά προσόντα μαέστρου
  • Μουσική προετοιμασία μαέστρου
  • Τρόποι ακρόασης χορωδών
  • Φυσιολογία της παιδικής και νεανικής φωνής
  • Επιλογή ρεπερτορίου
  • Μεθοδολογία πρόβας
  • Ζητήματα μουσικής ερμηνείας (δυναμικές – άρθρωση – ύφος ανάλογα με την εποχή του έργου)
  • Καλλιτεχνικός Προγραμματισμός
  • Διάταξη χορωδίας στη σκηνή
  • Ζητήματα ακουστικής του χώρου και σκηνικής παρουσίας της χορωδίας

Β) Τεχνική Διεύθυνσης (κινησιολογία) – Φωνητικές προθερμάνσεις – Τραγούδι
  • Στάση σώματος του μαέστρου
  • Βασικοί τύποι μουσικής διεύθυνσης (2μερείς, 3μερείς, 4μερείς ρυθμοί και οι συνδυασμοί τους)
  • Προπαρασκευαστική και καταληκτική κίνηση (ατάκα – κλείσιμο)
  • Κορώνα (είδη και τρόποι χρήσης τους)
  • Δυναμικές (piano – forte – cresc – dim κ.τ.λ.)
  • Ύφη διεύθυνσης (legato – staccato – marcato – espressivo κ.τ.λ.)
  • Φυσικές και τεχνικές ασκήσεις πριν από τη φωνητική προθέρμανση
  • Είδη φωνητικής προθέρμανσης, ανάλογα με την ηλικία των χορωδών
  • Δοκιμή διδασκαλίας-τραγουδιού χορωδιακών έργων

Γιώργος ΠΑΠΟΥΤΣΗΣ | «Μεθοδολογία ανάλυσης ενορχηστρωτικής γραφής και ανάλυση ορχηστρικών έργων από την Πρώτη Σχολή της Βιέννης μέχρι τον 20ο αι.»
Θα διερευνηθεί το πλαίσιο για τη μεθοδολογία ανάλυσης ορχηστρικών έργων και παράλληλα θα γίνει εξάσκηση μέσα από συγκεκριμένα παραδείγματα, τα οποία θα αφορούν επιγραμματικά όλες τις περιόδους εξέλιξης της ενορχήστρωσης.
Βασική αρχή, για την επίτευξη του σκοπού μας, θα είναι η σαφής διαφοροποίηση μεταξύ του συνδυασμού οργάνων της ίδιας ή διαφορετικής οικογένειας και της τελικής επιλογής του συνδυασμού των ομαδοποιημένων πλέον οργάνων.
Τα στοιχεία της ενορχηστρωτικής διάστασης (instrumentation) – δηλαδή η δυναμική, οι ηχοχρωματικές αντιθέσεις ή ομοιότητες, η φρασεολογία, οι περιοχές των οργάνων, οι διάφορες θέσεις της ορχήστρας, οι διαφορετικές τεχνικές παιξίματος κλπ. – θα τεθούν υπό λεπτομερή παρατήρηση, κατά την εξέλιξή τους, τόσο μέσα από τα έργα όσο και στην ιστορική πορεία της ορχήστρας.
Έτσι θα αναπτυχθεί η μεθοδολογία της ανάλυσης σε μια κοινή συνισταμένη με την εκάστοτε ορχηστρική διάσταση (orchestration) – η οποία χαρακτηρίζεται από μία συνειδητή αισθητική – με στόχο την κατανόηση και την πρόσληψη της ενορχηστρωτικής τεχνικής και, μέσω αυτής, την αποσαφήνιση της μορφής και του περιεχομένου ενός έργου.

Γιώργος ΠΑΠΟΥΤΣΗΣ | «Η Ενορχήστρωση στον 20ο αι.»
Σε συνέχεια της μεθοδολογίας ανάλυσης ενορχήστρωσης, που αφορά κατά βάση τα ορχηστρικά έργα της κλασικής και της ρομαντικής περιόδου, ξεκινώντας από τις αρχές του 20αι. θα προστεθούν νέα στοιχεία που αφορούν στις ιδιαιτερότητες της νέας μουσικής. Θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στα εξής θέματα: ενορχήστρωση-φόρμα, οργάνωση του ήχου (χώρος, επίπεδα, ομάδες), οικονομία ήχου, δεξιοτεχνία, ενσωμάτωση ηλεκτρακουστικών μέσων και επιδράσεις εξωευρωπαϊκών μουσικών στοιχείων.
Τα αντικείμενα της ενορχήστρωσης, όπως έχουν χωρισθεί σε ενότητες των πέντε ημερών, θα προσεγγιστούν με στόχο να δοθούν (σε αυτό το πολύ σύντομο διάστημα) ορισμένες συγκεκριμένες και απαραίτητες βάσεις για την περαιτέρω ενασχόληση του μαθητή, είτε σε επίπεδο προσωπικής έρευνας, είτε στο πλαίσιο κάποιου προγράμματος σπουδών.

Πέτρος ΡΙΣΤΑΣ | «Ορχηστρικό σύνολο κιθαριστών με την σύμπραξη και άλλων οργάνων κλασικής ορχήστρας»
Δημιουργία ορχήστρας κιθαριστών με τη σύμπραξη και άλλων οργάνων (έγχορδα, πνευστά, κρουστά κλπ). Η διδασκαλία των έργων θα γίνει σε δύο πρόβες καθημερινά επί τρεις ημέρες. Την τέταρτη μέρα θα ακολουθήσει η παρουσίαση-συναυλία.
Στην ορχήστρα μπορούν να λάβουν μέρος ενεργοί μαθητές αλλά και ακροατές κατά κύριο λόγο από τα τμήματα της κιθάρας, αλλά και από τμήματα άλλων οργάνων. Τα έργα που θα παρουσιαστούν περιλαμβάνουν 2 μέρη: το πρώτο αποτελείται από έργα που γράφτηκαν στο Μπαρόκ, στην Κλασική και τη Ρομαντική Εποχή. Το δεύτερο μέρος περιλαμβάνει σύγχρονα έργα σε στυλ Tango, Jazz, Rock, Fusion.
Οι κιθαριστές πρέπει να έχουν μαζί τους το όργανο, αναλόγιο, υποπόδιο και χορδιστήρι κιθάρας!
Τα υπόλοιπα όργανα πρέπει να δηλώσουν εγκαίρως την πρόθεση συμμετοχής τους στην ορχήστρα, ώστε να γίνουν οι απαραίτητες προσαρμογές των κομματιών.
Οι παρτιτούρες θα είναι διαθέσιμες είτε μέσω της ιστοσελίδας της Ακαδημίας είτε μπορούν να αποσταλούν στους ενδιαφερομένους και με e-mail.

Κωνσταντίνος ΣΤΟΓΙΑΝΝΙΔΗΣ | «Στυλιστική Αρμονία από την Αναγέννηση ως τον Ρομαντισμό»
Θέματα του μαθήματος θα είναι: το αρμονικό ένστικτο της Αναγέννησης, αρμονικά και μελωδικά χαρακτηριστικά της Εποχής Μπαρόκ, το Χορικό, διπλή και τριπλή αντίστιξη, νέα χαρακτηριστικά της Κλασικής Περιόδου, σχόλια για την γραφή του κουαρτέτου εγχόρδων στον 18ο αιώνα, η επέκταση της αρμονικής γλώσσας στη Ρομαντική Περίοδο.

Στόχος των μαθημάτων είναι η καλλιέργεια της ακοής – σημαντικό εργαλείο κάθε σοβαρού μουσικού, όχι μόνο στην αρμονία και την αντίστιξη , αλλά επίσης στη σύνθεση, καθώς και στην ανάγνωση και κατανόηση της παρτιτούρας.


Θεόφιλος ΣΩΤΗΡΙΑΔΗΣ | «Πνοή – Αναπνοή – Έμπνευση»
«Η ζωή αρχίζει με την πρώτη ανάσα και τελειώνει με την τελευταία. Αλλά είναι ο τρόπος που αναπνέουμε στο μεταξύ διάστημα ο οποίος έχει άμεσο αντίκτυπο στην ποιότητα ζωής μας. Αυτό είναι το νόημα της Τέχνης της Αναπνοής.» - Νάνσι Ζι

Το συγκεκριμένο εργαστήριο απευθύνεται σε : μουσικούς, ηθοποιούς, εκφωνητές ΜΜΕ αλλά και σε όσους επιθυμούν να βελτιώσουν την ποιότητα της αναπνοής τους και να περιορίσουν το καθημερινό άγχος.

Θεματικές: με κεντρικό άξονα πλήθος πρακτικών ασκήσεων, οι συνεδρίες θα διαπραγματεύονται θέματα σωματικής χαλάρωσης, ορθής στάσης του σώματος, πνευματικής συγκέντρωσης, βαθιάς αναπνοής, κάθετης πίεσης (εκπνοής), οπτικοποίησης.

Προαιρετικά θα χρειαστούν: αθλητική ενδυμασία και ατομικό στρώμα γυμναστικής.

Κώστας ΧΑΡΔΑΣ | «Μουσική Ανάλυση και Μουσική Ερμηνεία»
Πώς μπορούμε να κατανοήσουμε ένα έργο που παίζουμε ή ακούμε ως μία αφήγηση με νότες; Με ποιον τρόπο μπορούμε να περάσουμε στον ακροατή μας την αρχιτεκτονική ενός έργου; Με ποιον τρόπο οι αισθητικές ιδέες που εκφράζονται σε ένα μουσικό έργο μπορούν να 'περάσουν' στην ερμηνεία μας; Έχει τελικά σημασία να γνωρίζουμε τι ερμηνεύουμε, ώστε να καθοριστεί ο τρόπος της ερμηνείας μας;
Στο σεμινάριο αυτό θα προσπαθήσουμε να αναπτύξουμε τρόπους με τους οποίους μπορούμε να απαντήσουμε σε αυτά τα ερωτήματα. Πιο συγκεκριμένα, στην εισαγωγική διάλεξη θα συζητηθούν και θα αναπτυχθούν τα παρακάτω ζητήματα:
·         Η σχέση μουσικής ερμηνείας και μουσικής ανάλυσης
·         Η σχέση μουσικής ερμηνείας και αισθητικής προσέγγισης
·         Η αντίληψη της φόρμας ενός μουσικού έργου και πώς τα διάφορα τμήματα της φόρμας λειτουργούν στο να δημιουργήσουν το τελικό 'ταξίδι' που προσφέρει κάθε έργο
·         Η κατανόηση των λειτουργιών των διαφόρων μουσικών παραμέτρων (αρμονία, ρυθμός, υφή, δυναμικές κ.τ.λ.) με στόχο την κατανόηση της ολότητας (ή της αποσπασματικότητας) ενός μουσικού έργου
·         H σύγκριση και αποδόμηση διαφορετικών ερμηνειών συγκεκριμένων έργων για την κατανόηση διαφορετικών πρακτικών προσεγγίσεων στην ίδια παρτιτούρα.

Στα επόμενα μαθήματα θα αναπτύξουμε τρόπους κατανόησης της μουσικής μέσα από την ανάλυση της ίδιας της μουσικής, δηλαδή μέσα από την ανάλυση των μουσικών και αισθητικών στοιχείων που εμπεριέχουν τα έργα που θα παίξουν οι συμμετέχοντες.
Ανάλογα με την επιθυμία του μαθητή, θα δίνεται μεγαλύτερη βαρύτητα είτε στην θεωρητική προετοιμασία της κατανόησης του έργου (μουσική και αισθητική ανάλυση) είτε στην πρακτική πλευρά της εκτέλεσης (εφαρμογή των θεωρητικών σκέψεων στην πράξη).
Το σεμινάριο απευθύνεται σε μαθητές όλων των οργάνων από τη Μέση Σχολή και πάνω.

ΤΜΗΜΑ ΠΑΛΑΙΑΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ | Γεράσιμος Χοϊδάς (τσέμπαλο) – Αντιγόνη Τσάλλα (φλάουτο τραβέρσο) – Αναστασία Μηλιώρη (μπαρόκ βιολί)
Η γλώσσα του Μπαρόκ. Γιατί και πώς η γνώση της «παλαιάς μουσικής» μάς βοηθάει στο να ερμηνεύουμε καλύτερα όλα τα μετέπειτα μουσικά είδη;
Θα διδαχτούν βασικές αρχές ερμηνείας και κατανόησης της λειτουργίας της αρμονίας και του μπάσο κοντίνουο καθώς και βασικές αρχές αυτοσχεδιασμού.
Θα δοθούν πληροφορίες για τα παλιά όργανα και θα μελετηθούν έργα ιταλικού μπαρόκ, τα οποία θα παρουσιαστούν στο τέλος σε συναυλία από μαθητές μαζί με τους καθηγητές.
Η συμμετοχή στο σεμινάριο είναι ανοιχτή για όλους τους μαθητές, και δεν προϋποθέτει πρότερη γνώση ή κατοχή παλιού οργάνου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου